Brand Awareness

Świadomość marki to główny czynnik w wyborach zakupowych. Kierowanie się nią podczas wyboru produktu pozwala oszczędzić klientom czas, który musieliby spędzić na porównaniu swojego zakupu pod kątem innych ważnych cech, takich jak cena, jakość, dostępność czy opakowanie.  Jest ona często taktyką decyzyjną w trakcie pierwszego zakupu. 

Proces budowania świadomości marki powinien być odpowiednio zaplanowany, metodycznie opracowany i kontrolowany przez specjalistów. Wpływ na niego mają nie tylko działania agencji, ale odpowiednia komunikacja z innymi działami firmy naszego klienta. Tak wypracowana świadomość marki powoduje szereg oczekiwanych efektów:

  • konsumenci wybierają lepiej znane marki, jeżeli produkty oferujące różne firmy są do siebie podobne;
  • zajomość marki jest fundamentem atrakcyjnego i wyrazistego wizerunku firmy ;
  • brand awareness w połączeniu z dobrze przygotowaną komunikacją przekłada się na lajaność klientów;
  • znajomość jednej marki sprawia, że klient nie szuka alternatyw w procesie zakupowym.

 

Copyright © 2014 web3zero.pl / All rights reserved.